Ohjeita viritykseen
+6
Hiltune
Suzuki 4 life
Jakkeri
soturi
solifer sm80
Jontt1
10 posters
Sivu 1 / 1
Vs: Ohjeita viritykseen
Laske kantta, laita tehoputki, tehomäntä, isompi kaasutin, isompi etu-ratas, kiihytys suppilo... viritys riippuu paljon moposta.
solifer sm80- Viestien lukumäärä : 100
Ikä : 29
Paikkakunta : Luumäki
Harrastukset : PSA ja mopilu... Siis sähläystä.
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
tunturi supersportia saa piristettyä ihan mukavasti kun ostaa siihen mufler tehoputken ja sha 14mm kaasarin ja 13eturattaan ja näyttää vähän viilaa
soturi- Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 30
Paikkakunta : konnevesi
Harrastukset : mopoilu
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Jontt1 kirjoitti:Täällä onkin tarkoitus antaa merkkikohtaisia viritysohjeita!
Olisit heti sanonnut
solifer sm80- Viestien lukumäärä : 100
Ikä : 29
Paikkakunta : Luumäki
Harrastukset : PSA ja mopilu... Siis sähläystä.
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Katsos huomasin juuri että kukaan ei ole kertonut kuristimien poistosta
CPI SM omistajan mopoissa on tälläinen. En ole varma onko muissa mopoissa
1. Ensiksi moposi paisarin täytyisi saada simppelisti irti muista putkiosista. (Jos et tiedä mikä on paisari se on tässä
2. Paisarin alla tulee sellainen ohut putki kun vedät paisarin pois (se kuristus pysyy toisessa putkessa kiinni!)
3. Sitten leikkaat vaan sen kuristimen irti jonka ei pitäisi olla vaikeaa.
4. Kun kuristukset on leikattu, niin paisari vain takaisin paikoilleen ja ruuvit kiinni.
Huom! Sinun täytyy muistaa että kun kuristukset ovat poissa sinun pitää hommata isompi suutin! Cpi: lle suosittelen semmosen 78-82 Ite omistan 80 kokoisen suuttimen.
Näillä vireillä saat moposi ainakin kulkemaan noin 65km/ h.
CPI SM omistajan mopoissa on tälläinen. En ole varma onko muissa mopoissa
1. Ensiksi moposi paisarin täytyisi saada simppelisti irti muista putkiosista. (Jos et tiedä mikä on paisari se on tässä
2. Paisarin alla tulee sellainen ohut putki kun vedät paisarin pois (se kuristus pysyy toisessa putkessa kiinni!)
3. Sitten leikkaat vaan sen kuristimen irti jonka ei pitäisi olla vaikeaa.
4. Kun kuristukset on leikattu, niin paisari vain takaisin paikoilleen ja ruuvit kiinni.
Huom! Sinun täytyy muistaa että kun kuristukset ovat poissa sinun pitää hommata isompi suutin! Cpi: lle suosittelen semmosen 78-82 Ite omistan 80 kokoisen suuttimen.
Näillä vireillä saat moposi ainakin kulkemaan noin 65km/ h.
Jakkeri- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Noh en tiedä muista mopoista kuin Suzukeista paljon **skaakaan mutta suzukeista tiedän sitäkin enemmän. Annan enimmäkseen ohjeita miten viritetään jos on rahatilanne tiukilla, kuten monilla mopopojilla on.
Jos omistat vanhanmallisen sykösen(90-94) niin ensiksi kannattaa irrottaa pakoputken äänenvaimennin, vie tehoja jonkin verran. Jos tehot ei vieläkään riitä, niin irroita sylinteri ja ota männän imuhelmasta noin 2mm pois. Samalla voit vaihtaa eturattaan kooksi 11 tai 12, kokeile itse. Suutinta joudut suurentamaan imuhelman lyhennyksen jälkeen.
Seuraavaksi kannattaa ostaa 60cc tai 74cc puoliläppis, esimerkiksi www.moposport.fi . Jos vielä kulkee liian hiljaa niin osta pro sportin tai arrowin tehoputki(arrowi erittäin harvinainen), tai osta pv:n putki ja muokkaa se s1:seen sopivaksi. Power+ pytyille sopiva kaasarikoko on 18mm, vakiollakin toimii mutta vie tehoja. Ilmanputsariksi kannattaa laittaa Pipercross. Jos kaasarina Dellorto, niin osta kiihdytyssuppilo, tekee piperin kiinnityksestä helpompaa. Jos taas Mikuni, niin osta malossi redfilter ja revi suodatin elementti pois ja siihen päälle Pipercross.
50cc p+ on erittäin laiska pytty, jossa väännöt huonot(pieni kuutiotilavuus), sen takia itse suosin 60cc ja 74cc sylintereitä.
Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.
Jos omistat vanhanmallisen sykösen(90-94) niin ensiksi kannattaa irrottaa pakoputken äänenvaimennin, vie tehoja jonkin verran. Jos tehot ei vieläkään riitä, niin irroita sylinteri ja ota männän imuhelmasta noin 2mm pois. Samalla voit vaihtaa eturattaan kooksi 11 tai 12, kokeile itse. Suutinta joudut suurentamaan imuhelman lyhennyksen jälkeen.
Seuraavaksi kannattaa ostaa 60cc tai 74cc puoliläppis, esimerkiksi www.moposport.fi . Jos vielä kulkee liian hiljaa niin osta pro sportin tai arrowin tehoputki(arrowi erittäin harvinainen), tai osta pv:n putki ja muokkaa se s1:seen sopivaksi. Power+ pytyille sopiva kaasarikoko on 18mm, vakiollakin toimii mutta vie tehoja. Ilmanputsariksi kannattaa laittaa Pipercross. Jos kaasarina Dellorto, niin osta kiihdytyssuppilo, tekee piperin kiinnityksestä helpompaa. Jos taas Mikuni, niin osta malossi redfilter ja revi suodatin elementti pois ja siihen päälle Pipercross.
50cc p+ on erittäin laiska pytty, jossa väännöt huonot(pieni kuutiotilavuus), sen takia itse suosin 60cc ja 74cc sylintereitä.
Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.
Suzuki 4 life- Moderaatori/S1 expertti
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 30
Paikkakunta : Joutsa
Harrastukset : Suzuki mopot
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Suzuki 4 life kirjoitti:
...kannattaa irrottaa pakoputken äänenvaimennin, vie tehoja jonkin verran.
.
Kirjotit ton kuin se äänen vaimentimen otto veisi tehoja saanen korjata että vakio mehupilli & äänenvaimennin niitä tehoja vie
Hiltune- Viestien lukumäärä : 86
Ikä : 30
Paikkakunta : Lieksa
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Joo, mutta ne on samaa kokonaisuutta. Joten ne lähtee samalla kertaa irti.
Suzuki 4 life- Moderaatori/S1 expertti
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 30
Paikkakunta : Joutsa
Harrastukset : Suzuki mopot
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Kuri pois, välien vaihto(siis isompi eturatas) tehari...
dalen- Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 31
Paikkakunta : Masku
Harrastukset : Mopoilu
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
dalen kirjoitti:Kuri pois, välien vaihto(siis isompi eturatas) tehari...
noilla vireillä ei sais solikkaa tai tunaa kulkemaan ehkä just se 55-60km/h
soturi- Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 30
Paikkakunta : konnevesi
Harrastukset : mopoilu
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
tehari (tai kurit pois), välit, isompi kaasari ja vapaavirtaus ilmansuodatin. perus virit
Hiltune- Viestien lukumäärä : 86
Ikä : 30
Paikkakunta : Lieksa
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Suzuki 4 life kirjoitti: Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.
Hiilikuitu läpät ei ole mitenkään kestäviä.. boysenin 2 porttiläpillä saa paremmat väännöt ja on pitkä ikäsempiä, miinuksena korkea hinta.
Tri sykerö- PV/S1 Expertti
- Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Jaa, 0,4mm aidot hiilikuituläpät kestää aivan hyvin. Eri asia jos ruetaan puhumaan jostain plusun alkuperäis läpistä jotka jotkut näyttää hiilikuitusilta, mutta ei sitä todellakaan ole.Tri sykerö kirjoitti:Suzuki 4 life kirjoitti: Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.
Hiilikuitu läpät ei ole mitenkään kestäviä.. boysenin 2 porttiläpillä saa paremmat väännöt ja on pitkä ikäsempiä, miinuksena korkea hinta.
Itse en kyllä tykkää yhtään muista läpistä kuin peltisistä, koska esim. boyesenejen kanssa ei kierrä kunnolla loppuun, kierrokset heittelee siellä loppupäässä. Ne on liian herkät.
Mutta tuossa ohjeessa lukee että jos muuten vakio niin vaihda toki ne läpät, koska siinä ne boyesenitkin toimii kunnolla kun kone ei kierrä niin kamalasti.
Suzuki 4 life- Moderaatori/S1 expertti
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 30
Paikkakunta : Joutsa
Harrastukset : Suzuki mopot
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
onko muuten paljon teho eroa läpällisellä ja läpättömälllä pytyllä
soturi- Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 30
Paikkakunta : konnevesi
Harrastukset : mopoilu
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
soturi kirjoitti:onko muuten paljon teho eroa läpällisellä ja läpättömälllä pytyllä
Läpällisessä on kovemmat alaväännöt ja läpätön antaa paremmat tehot yläkierroksille.
miche- Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 31
Harrastukset : Mopot/Autot ja muut moottori kulkuneuvot.
Registration date : 09.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
Ainankin läpällisellä vääntää minusta paremmin.soturi kirjoitti:onko muuten paljon teho eroa läpällisellä ja läpättömälllä pytyllä
solifer sm80- Viestien lukumäärä : 100
Ikä : 29
Paikkakunta : Luumäki
Harrastukset : PSA ja mopilu... Siis sähläystä.
Registration date : 08.01.2009
Vs: Ohjeita viritykseen
derbistä kurit poikkee ja isompi suutin
topi-- Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 20.01.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa